Kolmorden i Midsomer

Idag har jag inte riktigt haft tid med er. Jag har nämligen tillbringat min dag på Kolmårdens djurpark och där valt ut olika djur som jag kan tänka mig att bli uppfostrad utav. Bättre förekomma än förekommas, tänkte jag cyniskt. En dag ligger man där avsvimmad i skogen och då måste man ha en målbild.

Hur som helst. Etta på min lista kom surikaten, tätt följd av dvärgsilkesapan och - det här vill jag näppeligen erkänna ens för mig själv - delfinen. Jag har hört alltför många spån till brudar påstå att  delfiner är världens vackraste djur (och ingen ser när de gråter!)...för att känna mig riktigt bekväm med den listplaceringen. Men. Faktum kvarstår.  Trea på uppfostringstoppen. Skräckscenariot vore snöleopardfamiljen.

Sommarlovet sjunger på den allra sista versen och slutklämmen ska tillbringas i modersjordkällaren i den västmanländska urskogen. Jag har lite olika aktiviteter på agendan såsom hetsätning, skogslöpning, 30-årsbalunsning och eventuell öltältning. Torde bli ett värdigt avslut på ett i alla avseenden ljuvligt sommarlov. Eftersom internet som uppfinning ännu inte nått Skinnskatteberg får ni hålla ut till efter helgen då nästa rafflande inlägg väntas. Ship ahoy.

Kommentarer
Postat av: gullmars

Men kom ihåg: "att tappa minnet är en absolut förutsättning"! :)



http://www.youtube.com/watch?v=0hyuSSlDHMw

2010-08-30 @ 22:03:36
URL: http://gullmars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0