En välsignad dag

Fredagen den 13:e, minsann. Denna skräckens och oturens dag är numera en baggis på alla sätt och vis för mig; ty ingen dylik dag kan någonsin bli mer ödesmättad än den fredagen den 13:e då jag fyllde 30 år. Överlevde jag den dagen överlever jag nog alla som komma skall. Kanske till och med min 41-årsdag, som också ämnar infalla nämnda datum.

Denna dag har, som uppenbart är, alls icke kantats av oturliga inslag; utan i stället av synnerligen underliga. Låt mig nu, gott folk, räkna upp några talande exempel:

  • Jag vaknade kl 06 och kände mig glad
  • Jag satt mitt emot en kinesgubbe med värsta krimtatueringarna på halsen och händerna på tbanan. Aldrig sett förut.
  • Jag tränade kondition i 45 minuter
  • Jag läste Expressen Fredag och kom undan med blott fem kväljningar då jag såg Elin Kling med posse
  • Jag bloggade

Kommentarer
Postat av: Mari

Ha en underbart skön helg!!!!! Min härliga vän!!!

Kram

2009-03-13 @ 19:52:52
Postat av: Lars JOnsson

Jethro tull!

2009-03-29 @ 00:05:18
Postat av: Anonym

Blogga Susanne, blogga!Jag kollar efter visdomord varenda dag men på bloggfronten inget nytt...

2009-04-07 @ 20:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0