Ja Må Jag Tvärdö

Begränsad entusiasm inför morgondagen.

Idag vaccinerade vi oss, hela högen.  Sju elever och sex lärare är vi som ska kräkas och svettas i dagarna tolv. Gula febern och hepatit A kan jag dock glömma. Och malaria. Jag kan fortfarande inte riktigt greppa att jag om exakt två veckor vid den här tiden kommer glida omkring i en västafrikansk huvudstad. Science fiction, brukar jag kalla sånt för.

I den allmäna jag-är-odödlig-nu-jävlar-drar-jag-till-afrika-yran igår passade jag också på att söka jobb i en invandrarklass på en skola i Fittja. Ska man göra något ska man göra det rejält, tänker jag. Mellanstadielärare i villaområde i Danderyd? Kan du vara själv.

Kommentarer
Postat av: Batlady

Stor kram till dej på din efterlängtande dag!!! eller??!?!? iallafall så hoppas jag att du får en bra dag och att du blir nöjd med sminkkursen!

2006-10-13 @ 08:59:51
Postat av: Helen

Stort grattis till afrikaresenären, på både födelsedagen och resan!

Kram på dig!

2006-10-13 @ 12:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0